Professor Why – najlepszy projekt kreatywny na świecie!

Opublikowano poniedziałek, 24 listopada 2014, ostatnia aktualizacja poniedziałek, 24 listopada 2014 09:06:41

Professor Why to przełomowa, polska gra autorstwa firmy CTAdventure, która uczy w nowoczesny sposób chemii, a już niebawem również innych przedmiotów ścisłych. Spółka stworzyła oprogramowanie w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia a pomysł zwyciężył właśnie w tegorocznym finale światowego konkursu Creative Business Cup w Kopenhadze w Danii.

Światowy finał konkursu na najbardziej kreatywny pomysł biznesowy odbył się 19 listopada br,. Poprzedziły go zmagania krajowe. W międzynarodowym finale polski zespół pokonał ponad 50 innych projektów, zdobywając tytuł pioniera branży kreatywnej.

"Jury doceniło zaproponowane przez nas nowe podejście do edukacji, a przede wszystkim do nauki przedmiotów ścisłych" - mówi Mateusz Marmołowski,  prezes ds. technologii CTAdventure.

W skład międzynarodowego jury, które oceniało kreatywne biznesy, weszli przedstawiciele takich firm jak LEGO, Google, IKEA, Thornico A/S, czy Entrepreneur Magazine. Finał Creative Business Cup Nagrodę główną polskim przedsiębiorcom wręczył Następca Tronu Królestwa Danii Książę Fryderyk. Wygrana daje firmie możliwość uczestniczenia w Global Entrepreneurship Congress w Mediolanie
w marcu przyszłego roku. Wraz z tytułem do rąk zwycięzców trafi również nagroda w wysokości 20 000 dolarów.

"Wyróżnienie na arenie międzynarodowej i docenienie polskiego projektu ma dla nas ogromny wymiar! Decyzja o wzięciu udziału w krajowym konkursie Creative Business Cup otworzyła nam drzwi do rozwoju na rynkach zagranicznych oraz stworzyła możliwość dostrzeżenia wielkiego potencjału naszego startupu przez globalne marki" – mówi Marek Trojanowicz, Prezes Zarządu CTAdventure.

Professor Why to produkt, który odmienia oblicze edukacji. To komputerowa gra wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości (augumented reality) w kreatywnej nauce przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. Obecnie dostępna jest jej edycja poświęcona chemii, a w planach są kolejne przedmioty, takie jak fizyka, matematyka czy biologia. Umożliwia ona wykonywanie dziesiątek eksperymentów chemicznych w bezpiecznym, wirtualnym laboratorium. To fantastyczna alternatywa dla wszystkich – bez ograniczeń wiekowych – którzy mogą poznawać fascynujący świat chemii poprzez zabawę.

Gra Professor Why łączy obraz rzeczywisty z obrazem generowanym komputerowo, co pozwala na bezpieczne i przyjazne dla środowiska wykonywanie doświadczeń chemicznych. Dodatkowo, wysokiej jakości trójwymiarowa grafika do złudzenia przypomina przyrządy, substancje czy szkła z prawdziwego laboratorium chemicznego. Dzięki użytej technologii pozwala dużo łatwiej zaangażować uczącą się młodzież, pokonać bariery finansowe, lokalowe czy braki w wyposażeniu.

"Przykładamy bardzo dużą wagę do używanej przez nas technologii. Obecnie używamy znaczników, ale pracujemy nad tym, aby gracz mógł eksperymentować jedynie za pomocą własnych rąk. Chcemy też zaproponować półkę z naszymi produktami dla posiadaczy konsol takich jak: XBox i PlayStation" – podkreśla Mateusz Marmołowski.

Gdy w 2013 roku Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji. Efekt pracy przerósł ich najśmielsze oczekiwania. Professor Why zdobył nie tylko serca najmłodszych entuzjastów nauk ścisłych, ale również placówek edukacyjnych na terenie całego kraju. Innowacyjna gra jest również laureatem wielu konkursów. Została doceniona na tegorocznej konferencji infoShare w Gdańsku w maju 2014r. Zdobyła również pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest, w którym rywalizowało ponad 90 startupów, oraz nagrodę publiczności.

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.

Zaloguj się